dinsdag 23 september 2008

Invaljuf


Als afgestudeerde Juf heb je niet altijd het 'voorrecht' om meteen een vaste baan te krijgen. Wat zit er dan voor je op, als het onderwijs toch je passie is, je gezond bent en dus bent 5 dagen in de week kunt werken?
Invallen!
Elke ochtend zweef je een beetje tussen slapen en wakker zijn in, er kan namelijk rond 7.00 telefoon komen van de invaldienst of je wilt komen werken. Is dat het geval, dan spring je onder de douche, smeert een paar boterhammen, gooit wat boeken in een tas en springt in de auto. Vaak weet je niet waar je komt, wat voor klas het en hoe ze op je gaan reageren!
Ik vind het heerlijk! Ik geniet van elke nieuwe ontmoeting, leer ontzettend veel van de verschillende kinderen en vind het heerlijk om op andere scholen te zijn, contacten te leggen met mensen en sociaal bezig te zijn!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik vind het knap van je dat je dit zo kunt ik heb er namelijk veel moeite mee :) ik heb nu voor 2 dagen een vaste klas maar invallen vind ik niet alles, soms vind ik het ook ondankbaar werk, tenminste zo behandelen de kinderen je...maar ik heb ook wel leuke ervaringen!