donderdag 23 oktober 2008

Boeken

Had ik net een lange log getypt over de vakantie, is het allemaal weer weg! Dan maar even over de vele boeken die ik heb gelezen in de vakantie! Ik lees erg graag en erg veel, ik heb er niet altijd tijd voor ( of ik maak er geen tijd voor ) maar deze boeken heb ik onlangs gelezen :


Dodenlijst -- Paul Johnston

Lamgeslagen door writer's block wacht thrillerschrijver Matt Stone op betere tijden. Ooit was hij redelijk succesvol, maar na een paar onverkoopbare boeken is hij gedumpt door zijn agent, zijn uitgever én zijn vrouw. Verbitterd zint hij op wraak. Dan krijgt hij een schrijfopdracht die zijn leven voorgoed verandert. Een trouwe lezer vraagt Matt of hij tegen een hoge beloning diens biografie wil schrijven. Deze fan blijkt echter een wraaklustige psychopaat te zijn, met een lange dodenlijst en een gewelddadig levensverhaal. Als Matt zich uit het project wil terugtrekken, onthult de psychopaat, die zich de White Devil noemt, dat hij precies weet wie Matts geliefden zijn - en dat hij hun namen op zijn dodenlijst heeft gezet. Als Matt niet meewerkt, zullen de gevolgen verschrikkelijk zijn. Opeens is Matt ghostwriter en slachtoffer tegelijk - de hoofdrolspeler in een bloedstollende thriller, gruwelijker dan hij zelf ooit had kunnen verzinnen...



Geleende tijd -- Harlan Coben


Twintig jaar geleden verloor Paul Copeland zijn zus. Opeen zomernacht sprak de zeventienjarige Camilla meteen vriendin en hun vriendjes af in het bos. De volgendeochtend werden de levenloze lichamen van tweejongeren aangetroffen; van de overige twee, onder wieCamilla, werd nooit meer iets vernomen.Het leven werd na die rampzalige nacht nooit meerhetzelfde. Paul wordt nog dagelijks door schuldgevoelgekweld; als hij die nacht beter had opgelet, zou zijnzusje nog leven. Twintig jaar later blijkt dat tenminste éénpersoon die bewuste nacht heeft overleefd. Zou dat Camilla kunnen zijn?


De tweede dochter -- Jodi Picoult

Al voor haar dertiende heeft Anna talloze operaties ondergaan opdat de leukemie waaraan haar oudere zuster, Kate, al jaren lijdt, kan worden bestreden. Anna is geboren omdat haar beenmerg gebruikt kan worden voor Kate - een rol die ze nooit in twijfel heeft getrokken... tot nu toe.
Zoals de meeste tieners begint Anna zich af te vragen wie ze werkelijk is. Dan neemt Anna een onvoorstelbare beslissing, die fatale gevolgen kan hebben voor de zus van wie ze houdt...

Wat vind je van deze boeken en heb je zelf nog tips??

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ken die boeken niet! Op mijn log heb ik laatst ook een paar leestips geschreven. Binnenkort komt er een nieuw uit van Ester Verhoef en Simone van der Vlugt. Nu ben ik het nieuwe boek van Marion Pauw aan het lezen en eigenlijk wil ik ook het nieuwe boek van Renee Appel kopen.